מונטה ורדה

דרך עפר מובילה אל עיירת המחוז סנטה הלנה, ושמורת הטבע של יער העננים מונטה ורדה (Monteverde), המשתרעת על פני 260 אלף דונם של צמחייה צפופה – בגובה של 1440 מטר מעל פני הים.

בשנות ה-50 הגיעה למקום קבוצה של אמריקאים בני כת ה”קוייקרס”, אשר השתמטו משרות בצבא בעת מלחמת קוריאה. הם הקימו מחלבה קטנה, עשו גבינות ומוצרי חלב אחרים, ובעיקר ביקשו לחיות בשקט ושלווה. המשפחות הראשונות אשר הגיעו אז למקום, יחד עם משפחות מקומיות, ייסדו את קומונת מונטה ורדה. היום, מתגוררים באזור מונטה ורדה כ-7000 בני אדם והמקום מציע אפשרויות לינה רבות, מסעדות ואטרקציות מגוונות.

בפארק הלאומי מונטה ורדה, שבילים עשויים היטב, מסלולי הליכה מסודרים, וגשרים תלויים שמוליכים את המבקרים למפגש עם אלפי סוגים של עצים, מטפסים, פרחים בעלי צורות מוזרות, ציפורים, פרפרים, יונקים, זוחלים ועוד.

מונטה ורדה היא דוגמה מצוינת לייחודיות של קוסטה ריקה, אשר מיקומה על החיבור היבשתי הצר בין יבשות אמריקה – הצפונית והדרומית, ובין האוקיינוסים האטלנטי והשקט, הפך אותה לגשר בלעדי של החי, הצומח, המעופף – ויצר בסופו של דבר מקום אשר למרות ממדיו הגיאוגרפיים הצנועים (כ־51 אלף קמ”ר) יש בו כ־4% מסך כל החי והצומח בעולם.

מונטה ורדה מציעה גם טיולי קנופי, גשרים תלויים, סיורי קפה וקקאו, סיורים ליליים ועוד. מומלץ לבקר במרכז הצפרדעים והנחשים, שם ניתן לראות אוסף עשיר מאוד של בעלי חיים אלה.

הכי להיט באזור מונטה ורדה

מונטה ורדה במפה של קוסטה ריקה