פארק טורטוגרו

שמורת טבע יפה ומיוחדת הנמצאת בחלק הצפון-מערבי של המדינה בצד הקריבי במחוז לימון. האזור ידוע גם בכינויו “ארץ האמזונס של קוסטה ריקה”.

ניתן להגיע למקום אך ורק בשיט בנהרות, או בטיסה במטוסים קלים שיוצאים מסן חוסה.

פארק טורטוגרו (Tortuguero) הוא שילוב יוצא דופן של יער, ים, נהר ודרכי מים עם חוף קריבי, שאליו באים אלפי צבי ים לחפור בחול ולהטיל את ביציהם.

לחוף שמורת טורטוגרו באים מספר מינים של צבים, אולם הצב המיוחד והמעניין ביותר הוא הצב הירוק הגדול, שמשקלו בין 140 ל-150 ק”ג. צב זה מצוי בסכנת הכחדה, וחוף טורטוגרו הוא בין אתרי ההטלה הבודדים שלו בחצי הכדור המערבי.

עונות ההטלה של הצבים הירוקים היא בין יולי לאוקטובר, ואילו צבים אחרים מגיעים לחוף בין סוף פברואר לאוגוסט. חשוב לציין שבאופן רשמי השמורה נפתחת ב – 1 ליולי ונסגרת ב-31 לאוקטובר. לא ניתן ללצאת לצפות בהטלות הביצים באופן עצמאי, אלא רק בסיורים מודרכים שיוצאים מהכפר טורטוגרו באופן סדיר.

מטיילים בשמורה באמצעות סירות ויוצאים בכדי לשמוע ולראות את היער – קונצרט טבעי שאין שני לו. עשרות סוגי ציפורים, קופים ממינים שונים, איגואנות גדולות, תנינים, צבי נהר, טפירים ויגוארים הם הנגנים של התזמורת הזאת. בנוסף, השמורה מציעה גם טיולי הליכה מודרכים ביום ובלילה.

המלונות בפארק טורטוגרו מציעים חבילות טיול למשך יומיים, שלושה או ארבעה ימים. החבילות כוללות תחבורה יבשתית מסן חוזה ועד למעגן הסירות, שייט על גבי הנהר מהמעגן ועד המלון, לינה, ארוחות, סיורים יבשתיים ושייט על גבי הנהר אשר מודרכים על ידי מדריכים מיומנים שמכירים היטב את המקום.

על מנת להקל על השהייה בפארק, ממולץ להצטייד בתרסיס נגד יתושים, מעיל גשם קל, זוג מכנסיים ארוכים, חולצה ארוכה, ונעלי הליכה.

הכי להיט באזור פארק טורטוגרו

פארק טורטוגרו בעדשת המצלמה

פארק טורטוגרו במפה של קוסטה ריקה