קורקובדו

שמורת קורקובדו נמצאת בחצי האי אוסה בדרום-מזרחה של המדינה, מרחק של כ – 5 עד 6 שעות נסיעה מעיר הבירה סן חוסה.

השמורה נמצאת באזור גשום ומוגדרת על ידי המומחים כאחת השמורות העשירות בעולם מבחינת הגיוון העצום של סוגי של החי והצומח. בשמורה ניתן לראות את נפלאות היער הטרופי, מפלים וחופים בתוליים, ומאות מיני עצים, בעלי כנף, יונקים, דגים, פרפרים ועוד.

בתחומי השמורה ישנן 4 תחנות של החברה להגנת הטבע המקומית שדרכן נכנסים לפארק. סירנה (Sirena) שהיא גם המפורסמת מכולן, לוס פאתוס (Los Patos), לה לאונה (La Leona) ותחנת סן פאדריו (San Pedrillo).

הלינה בתחומי השמורה אפשרית אך ורק בתחנות של השמורה. אפשר ללון בתחנת סירנה בתיאום עם אנשי המקום, כאשר מדובר “בהשכרת” מיטה בלבד בחדר ושירותים משותפים. ניתן גם ללון במלונות מחוץ לשמורה. כמו כן ניתן לטייל בתחומי השמורה אך ורק בליווי של מדריך מוסמך.

הגישה לתחנת סירנה אפשרית במספר דרכים. ניתן להגיע בטיסות יומיות שיוצאות מסן חוזה לכיוון פורטו חימנס (Puerto Jimenes), ומפורטו חימנס ניתן להגיע לתחנה על גבי מטוסים קלים של עד 5 אנשים. מאחר והטיסות הן לא סדירות, יש צורך לתאם את הכל מראש.

ניתן להגיע לסירנה גם בטיול רגלי. אפשרות ראשונה היא לצאת מתחנת “לה לאונה” לסירנה, מרחק הליכה של כ 20 ק”מ, או לצאת לסירנה מתחנת “לוס פאתוס” מרחק הליכה של כ 25 ק”מ.

אפשרות נוספת היא, “לסגור” חבילה לטיול בקורקובדו ובאיזור. ישנן מספר אפשרויות של חבילות, כאשר הפופולריות ביותר הן של שני לילות שכוללות שיט מהעיירה סיארפה לכיוון מפרץ דרייק (כשעה ורבע הפלגה), לינה ופנסיון מלא וסיור מודרך באחת מהתחנות של פארק קורקובדו. חבילה של שלושה לילות תכלול בנוסף לכל מה שקיים בחבילה הקודמת, גם שיט וצלילת שנורקל באי “קאניו” שנמצא במרחק של כ 45 דקות ממפרץ דרייק.

חשוב לציין שלרוב תחנת סירנה סגורה למטיילים במהלך חודש אוקטובר.

הכי להיט באזור שמורת קורקובדו

שמורת קורקובדו בעדשת המצלמה

שמורת קורקובדו במפה של קוסטה ריקה